NORDIC WALKING

NORDIC WALKING

MIEJSCE: SIEDZIBA TWK ul. Wielkopolska 32/u1

Powstaje grupa Nordic Walking

– jest to element „Sekcji zdrowego stylu życia” w ramach sekcji organizowane są zajęcia Tai Chi i prelekcje na temat zdrowego żywienia.

W poniedziałki wyruszamy z lokalu TWK na 45 minutowy spacer z kijkami do Parku Kasprowicza.

sposób chodzenia nordic walking

Nordic Walking pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak:

  • Usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego
  • Zwiększenie poboru tlenu o 30-50% w zależności od intensywności wbijania kijków
  • Stymulacja wszystkich grup mięśniowych, w szczególności kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych
  • Wzmacnianie mięśni tułowia, ramion i barków
  • Zwiększenie sprawności górnego odcinka kręgosłupa
  • Łagodzenie napięć mięśniowych w okolicach barków
  • Eliminację nadwagi, gdyż uprawiając NW spala się 20-40% więcej kalorii w porównaniu ze zwykłym marszem

W trakcie jednej godziny marszu z kijami można spalić blisko 500kalori !

kijki z wymiennymi końcówkami i smyczą na nadgarstek

Zapisy oraz więcej informacji w biurze TWK.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 thoughts on “NORDIC WALKING

  • Pingback: Dokąd tupta rankiem Zgred? - StaryZgredPL

  • 29 marca 2019 o 19:20
    Permalink

    Witam serdecznie, mam 62 lata, od 10 lat choruję na cukrzycę. Biorę insulinę 5 razy na dobę i dopiero nordic walking pozwolił na zbicie cukru. Spacer bez kijków na dystansie 3,5 km – spala 50 pkt na glukometrze ten sam dystans w tempie ok. 3,5 km/h spala 150 punktów. Proponuje to dopisać do zalet. Pozdrawiam chodzących.

    Odpowiedz

Pozostaw odpowiedź leszek kurdybacha Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ułatwienia dostępu