NORDIC WALKING

NORDIC WALKING

MIEJSCE: SIEDZIBA TWK ul. Wielkopolska 32/u1

Powstaje grupa Nordic Walking

– jest to element „Sekcji zdrowego stylu życia” w ramach sekcji organizowane są zajęcia Tai Chi i prelekcje na temat zdrowego żywienia.

W poniedziałki wyruszamy z lokalu TWK na 45 minutowy spacer z kijkami do Parku Kasprowicza.

sposób chodzenia nordic walking

Nordic Walking pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne jak:

  • Usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego
  • Zwiększenie poboru tlenu o 30-50% w zależności od intensywności wbijania kijków
  • Stymulacja wszystkich grup mięśniowych, w szczególności kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych
  • Wzmacnianie mięśni tułowia, ramion i barków
  • Zwiększenie sprawności górnego odcinka kręgosłupa
  • Łagodzenie napięć mięśniowych w okolicach barków
  • Eliminację nadwagi, gdyż uprawiając NW spala się 20-40% więcej kalorii w porównaniu ze zwykłym marszem

W trakcie jednej godziny marszu z kijami można spalić blisko 500kalori !

kijki z wymiennymi końcówkami i smyczą na nadgarstek

Zapisy oraz więcej informacji w biurze TWK.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 thoughts on “NORDIC WALKING

  • Pingback: Dokąd tupta rankiem Zgred? - StaryZgredPL

  • 29 marca 2019 o 19:20
    Permalink

    Witam serdecznie, mam 62 lata, od 10 lat choruję na cukrzycę. Biorę insulinę 5 razy na dobę i dopiero nordic walking pozwolił na zbicie cukru. Spacer bez kijków na dystansie 3,5 km – spala 50 pkt na glukometrze ten sam dystans w tempie ok. 3,5 km/h spala 150 punktów. Proponuje to dopisać do zalet. Pozdrawiam chodzących.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ułatwienia dostępu