Mam potencjał – idę do pracy

Gra przygotowująca młode osoby z lekką niepełnosprawnością intelektualną do podjęcia pracy

Jak w lekki, łatwy i przyjemny, a przede wszystkim efektywny sposób przygotować osoby z niepełnosprawnością intelektualną do podjęcia pracy? Na przykład poprzez grę edukacyjną taką jak „Mam potencjał – idę do pracy”.

„Mam potencjał – Idę do pracy” to edukacyjna gra planszowa, której celem jest przygotowanie młodych osób do podjęcia pracy zawodowej. Gra adresowana jest do osób o niskim poziomie kompetencji społecznych oraz niepełnosprawnym, w tym z lekką niepełnosprawnością umysłową. Gra poprzez zabawę oswaja z myślą o podjęciu zatrudnienia, wskazuje możliwości znalezienia pracy na lokalnym rynku, przygotowuje do nawiązywania kontaktu z pracodawcami, ułatwia poznanie swojej motywacji oraz określenie możliwości i preferencji zawodowych. Gra dostępna jest bezpłatnie jako produkt finalny projektu „Inkubacja innowacji społecznych w obszarze kształcenia ustawicznego osób dorosłych” realizowanego przez Stowarzyszenie Instytut Nowych Technologii w Łodzi w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014–2020. Gra jest dostępna bezpłatnie (możliwość pobrania ze strony internetowej https://inkubatorinnowacji.com/innowacje/mam-potencjal-ide-do-pracy/).

Na grę składa się 12 scenariuszy wprowadzających w tematykę poszczególnych zawodów, takich jak: piekarz-cukiernik, kosmetyczka, stolarz, ślusarz, mechanik samochodowy, sprzedawca, ogrodnik, murarz, krawiec, fryzjer, magazynier, elektryk. Elementami gry są opisy 12 zawodów, opisy 12 cech dobrego pracownika, opisy 12 aspektów związanych z poszukiwaniem pracy oraz 160 zadań przypisanych do wybranych ścieżek, na których pojedynczo, w parach lub grupach uczestnicy będą wykonywać proste zadania. Gra daje możliwość rozgrywania samodzielnego przez odbiorców lub z moderatorem w zależności od potencjału, możliwości i potrzeb Odbiorców i Użytkowników. Do gry dołączona jest instrukcja dla graczy oraz podręcznik dla moderatora.

Treść instrukcji i zadań została skonsultowana z profesjonalistami, na co dzień zajmującymi się doradztwem zawodowym, kształceniem osób dorosłych z lekką niepełnosprawnością intelektualną, trudnościami w zachowaniu lub niskimi kompetencjami społecznymi. Zadania są atrakcyjne, interaktywne, motywujące i zrozumiałe dla odbiorców, zgodne z metodyką kształcenia specjalnego. Grę wymyśliła Anna Katarzyniak.

KNP

  •  
  •  
  •